Organizacja recepcji w agroturystyce. Czy recepcja jest potrzebna w gospodarstwie agroturystycznym?

Agroturystyka jest formą turystyki obejmującą usługi na terenach wiejskich. Najczęściej wykorzystuje się krajobrazy wiejskie, angażując gości w życie na gospodarstwie i oferując dodatkowe atrakcje, m.in: wędkarstwo, jazda konna, prace w gospodarstwie. Zakładając gospodarstwo agroturystyczne warto zastanowić się nad tym, jak powinna wyglądać obsługa klienta. Czy recepcja jest potrzebna w gospodarstwie agroturystycznym? Jak zorganizować recepcję w agroturystyce? Odpowiadam na to pytanie w artykule.

Organizacja recepcji w gospodarstwie agroturystycznym. Korzyści z recepcji w gospodarstwie agroturystycznym.

Organizacja recepcji w gospodarstwie agroturystycznym. Korzyści z recepcji w gospodarstwie agroturystycznym.
Organizacja recepcji w gospodarstwie agroturystycznym. Korzyści z recepcji w gospodarstwie agroturystycznym.

Organizacja recepcji w gospodarstwie agroturystycznym jest ważnym aspektem działania, o czym warto pamiętać. Recepcja stanowi najczęściej centralny punkt obiektu i jest jego wizytówką, a także umożliwia szybką komunikację.  Najlepiej zorganizować choć trochę przestrzeni na takie miejsce, aby umożliwić recepcjoniście wzgląd na wejście do obiektu. Zadbajmy o dobre oznakowanie i widoczność już przy wejściu. Możemy zadbać o stylowe dekoracje związane z gospodarstwem, ale mile widziany jest także minimalizm w wystroju. Nowoczesne stanowisko recepcji w agroturystyce powinno posiadać niezbędne akcesoria; takie jak; lada, komputer, telefon, drukarka, cennik. Organizacja nawet niewielkiej recepcji w gospodarstwie agroturystycznym może przynieść spore korzyści.

Zadania recepcji w agroturystyce. Przedstawiam listę zadań recepcji w gospodarstwie agroturystycznym

Zadania recepcji w agroturystyce. Przedstawiam listę zadań recepcji w gospodarstwie agroturystycznym
Zadania recepcji w agroturystyce. Przedstawiam listę zadań recepcji w gospodarstwie agroturystycznym

Zastanawiasz się jakie zadania należą do obsługi recepcji w agroturystyce. Głównym zadaniem osoby obsługującej recepcję jest witanie gości i zameldowanie ich przyjazdu. Mile widziana jest obsługa w pozycji stojącej, zapomnijmy także o wykonywaniu prywatnych rozmów podczas obsługi.  Zadbajmy o to, aby unikać hałasu, atmosfery pośpiechu i chaosu. Każdy gość potrzebuje uwagi i powinien być zauważony. Odbierając telefon, warto rozpocząć rozmowę od miłego powitania i identyfikacji obiektu agroturystycznego.  Do listy zadań recepcji w gospodarstwie agroturystycznym najczęściej należy także przedstawienie gościom oferty, pokazanie przestrzeni i przekazanie najważniejszych informacji.

Umiejętności recepcjonistki w gospodarstwie agroturystycznym. Jakie kwalifikacje musi mieć recepcjonistka w gospodarstwie agroturystycznym?

Umiejętności recepcjonistki w gospodarstwie agroturystycznym. Jakie kwalifikacje musi mieć recepcjonistka w gospodarstwie agroturystycznym?
Umiejętności recepcjonistki w gospodarstwie agroturystycznym. Jakie kwalifikacje musi mieć recepcjonistka w gospodarstwie agroturystycznym?

Podczas rekrutacji pracowików należy zwracać uwagę czy kandydaci i kandydatki odznaczają się umiejętnościami, które powinny mieć osoby chcące pracować jako recepcjoniści. Poniżej, przedstawiam jakie kwalifikacje musi mieć recepcjonistka w gopodarstwie agroturystycznym. Recepcjonistka powinna odznaczać się punktualnością, wysoką kulturą osobistą, taktownością, schludnym wyglądem, cierpliwością i radzeniem sobie w sytuacjach stresujących. Działanie recepcji w gospodarstwie agroturystycznym leży w jej rękach, dlatego powinna być komunikatywna i przyjaźnie nastawiona do ludzi. Często wymagana jest także znajomość języka obcego, np. niemieckiego lub angielskiego. Ponadto, recepcjonistka musi sobie dobrze radzić z obsługą komputera i programów różnego typu. Do obowiązków pracownika recepcji należy także czuwanie nad obiegiem dokumentacji w firmie. Praca na tym stanowisku wiąże się z dokonywaniem rozliczeń z klientami, kurierami itd. Od kandydatów oczekuje się precyzji. W pracy z ludźmi niezwykle ważne jest dobre wychowanie. To wpływa na sposób postrzegania gości i tego, jak się będzie czuł w obiekcie. Recepcjonistka powinna być także odporna na stres – nie każdy gość jest życzliwy, trzeba sobie umieć radzić z przykrymi sytuacjami i zachować zimną krew. Mile widziane są także zdolności mediacyjne – łagodzenie konfliktów i napięć pozwoli rozładować nieprzyjemną atmosferę, a taki aspekt wymaga opanowania. Kolejną ważną cechą jest kreatywność. Recepcjonistka musi zapewnić komfort każdemu, kto przebywa w obiekcie, radząc sobie z niecodziennymi sytuacjami. Rozwijanie kreatywności będzie zatem bardzo pomocne.

Korzyści z posiadania recepcji w agroturystyce

Korzyści z posiadania recepcji w agroturystyce
Korzyści z posiadania recepcji w agroturystyce

Posiadanie recepcji w agroturystyce daje szereg korzyści:

  • szybki kontakt z przyjezdnymi osobami,
  • zorganizowane stanowisko pracy pozwala na rzetelność i dokładność,
  • centralny punkt komunikacyjny
  • zaspokajanie potrzeb gości w każdym momencie pobytu.

Karolina Ekiert

Studiowałam na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie na Wydziale Architektury Wnętrz. Moją pasją są podróże, architektura wnętrz, wystrój wnętrz i design. Zapraszam do czytania moich artykułów.

3 myśli na temat “Organizacja recepcji w agroturystyce. Czy recepcja jest potrzebna w gospodarstwie agroturystycznym?

  • Wrzesień 5, 2019 o 1:12 pm
    Permalink

    Maruti Suzuki urodziła się jako firma kierowana przez rząd Indii o nazwie Maruti Udyog Limited, z Suzuki jako mniejszym partnerem, aby stworzyć tańsze samochody dla Indian z klasy średniej. Na przestrzeni lat asortyment produktów poszerzył się, a własność zmieniała się wraz z ewolucją klienta.

    Maruti Suzuki oferuje modele od Maruti 800 do najwyższej klasy sedana Maruti Suzuki Kizashi i luksusowego SUVa Maruti Suzuki Grand Vitara. Maruti 800 był pierwszym modelem wprowadzonym przez firmę w 1983 roku, a następnie mini-van Maruti Omni w 1984 roku. Maruti Gypsy, wprowadzony w 1985 r., wszedł do powszechnego użytku, a indyjska armia i indyjska policja stały się jego głównymi klientami. Krótkotrwała Maruti 1000 została zastąpiona przez Maruti Esteem w 1994 roku.

    Odpowiedz
  • Wrzesień 5, 2019 o 1:14 pm
    Permalink

    Maruti Exports Limited jest spółką zależną Maruti zajmującą się eksportem i jako taka nie prowadzi działalności na krajowym rynku indyjskim, z wyjątkiem działalności eksportowej w odniesieniu do Maruti Suzuki i międzynarodowego Suzuki Motor Corporation oraz ich innych spółek zależnych. Pierwszą komercyjną przesyłkę 480 samochodów wysłano na Węgry. Wysyłając partię 571 samochodów do tego samego kraju, Maruti przekroczyła poziom odniesienia wynoszący 3 000 000 samochodów. Od momentu powstania eksport był jednym z aspektów, do których rząd chętnie zachęcał.

    Odpowiedz
  • Wrzesień 5, 2019 o 1:28 pm
    Permalink

    W 1989 roku amerykański Suzuki wprowadził Swift, który był drugim pokoleniem Suzuki Cultus. Swift był dostępny jako hatchback GTi i GLX z czterodrzwiowym sedanem po 1990 roku. Nowy mały SUV o nazwie Sidekick został również wprowadzony w 1989 roku. W 1991 roku wprowadzono czterodrzwiowy Suzuki Sidekick, pierwszy czterodrzwiowy mini-SUV w Ameryce Północnej. Swift i Sidekick byli kuzynami GM’s Geo Metro i Geo Tracker i byli produkowani głównie w Ingersoll, Ontario, Kanada przez Suzuki i spółkę joint venture GM, CAMI. Modele Swift GT/GTi i 4-drzwiowe zostały sprowadzone z Japonii. Negatywna ocena raportów konsumenckich Suzuki Samurai doprowadziła do przejściowych niepowodzeń w amerykańskim Suzuki, ponieważ roczna sprzedaż w kolejnych latach spadła do poziomu poniżej 20 000 sztuk.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *