Organizacja recepcji w agroturystyce. Czy recepcja jest potrzebna w gospodarstwie agroturystycznym?

Agroturystyka jest formą turystyki obejmującą usługi na terenach wiejskich. Najczęściej wykorzystuje się krajobrazy wiejskie, angażując gości w życie na gospodarstwie i oferując dodatkowe atrakcje, m.in: wędkarstwo, jazda konna, prace w gospodarstwie. Zakładając gospodarstwo agroturystyczne warto zastanowić się nad tym, jak powinna wyglądać obsługa klienta. Czy recepcja jest potrzebna w gospodarstwie agroturystycznym? Jak zorganizować recepcję w agroturystyce? Odpowiadam na to pytanie w artykule.

Organizacja recepcji w gospodarstwie agroturystycznym. Korzyści z recepcji w gospodarstwie agroturystycznym.

Organizacja recepcji w gospodarstwie agroturystycznym. Korzyści z recepcji w gospodarstwie agroturystycznym.
Organizacja recepcji w gospodarstwie agroturystycznym. Korzyści z recepcji w gospodarstwie agroturystycznym.

Organizacja recepcji w gospodarstwie agroturystycznym jest ważnym aspektem działania, o czym warto pamiętać. Recepcja stanowi najczęściej centralny punkt obiektu i jest jego wizytówką, a także umożliwia szybką komunikację.  Najlepiej zorganizować choć trochę przestrzeni na takie miejsce, aby umożliwić recepcjoniście wzgląd na wejście do obiektu. Zadbajmy o dobre oznakowanie i widoczność już przy wejściu. Możemy zadbać o stylowe dekoracje związane z gospodarstwem, ale mile widziany jest także minimalizm w wystroju. Nowoczesne stanowisko recepcji w agroturystyce powinno posiadać niezbędne akcesoria; takie jak; lada, komputer, telefon, drukarka, cennik. Organizacja nawet niewielkiej recepcji w gospodarstwie agroturystycznym może przynieść spore korzyści.

Zadania recepcji w agroturystyce. Przedstawiam listę zadań recepcji w gospodarstwie agroturystycznym

Zadania recepcji w agroturystyce. Przedstawiam listę zadań recepcji w gospodarstwie agroturystycznym
Zadania recepcji w agroturystyce. Przedstawiam listę zadań recepcji w gospodarstwie agroturystycznym

Zastanawiasz się jakie zadania należą do obsługi recepcji w agroturystyce. Głównym zadaniem osoby obsługującej recepcję jest witanie gości i zameldowanie ich przyjazdu. Mile widziana jest obsługa w pozycji stojącej, zapomnijmy także o wykonywaniu prywatnych rozmów podczas obsługi.  Zadbajmy o to, aby unikać hałasu, atmosfery pośpiechu i chaosu. Każdy gość potrzebuje uwagi i powinien być zauważony. Odbierając telefon, warto rozpocząć rozmowę od miłego powitania i identyfikacji obiektu agroturystycznego.  Do listy zadań recepcji w gospodarstwie agroturystycznym najczęściej należy także przedstawienie gościom oferty, pokazanie przestrzeni i przekazanie najważniejszych informacji.

Umiejętności recepcjonistki w gospodarstwie agroturystycznym. Jakie kwalifikacje musi mieć recepcjonistka w gospodarstwie agroturystycznym?

Umiejętności recepcjonistki w gospodarstwie agroturystycznym. Jakie kwalifikacje musi mieć recepcjonistka w gospodarstwie agroturystycznym?
Umiejętności recepcjonistki w gospodarstwie agroturystycznym. Jakie kwalifikacje musi mieć recepcjonistka w gospodarstwie agroturystycznym?

Podczas rekrutacji pracowików należy zwracać uwagę czy kandydaci i kandydatki odznaczają się umiejętnościami, które powinny mieć osoby chcące pracować jako recepcjoniści. Poniżej, przedstawiam jakie kwalifikacje musi mieć recepcjonistka w gopodarstwie agroturystycznym. Recepcjonistka powinna odznaczać się punktualnością, wysoką kulturą osobistą, taktownością, schludnym wyglądem, cierpliwością i radzeniem sobie w sytuacjach stresujących. Działanie recepcji w gospodarstwie agroturystycznym leży w jej rękach, dlatego powinna być komunikatywna i przyjaźnie nastawiona do ludzi. Często wymagana jest także znajomość języka obcego, np. niemieckiego lub angielskiego. Ponadto, recepcjonistka musi sobie dobrze radzić z obsługą komputera i programów różnego typu. Do obowiązków pracownika recepcji należy także czuwanie nad obiegiem dokumentacji w firmie. Praca na tym stanowisku wiąże się z dokonywaniem rozliczeń z klientami, kurierami itd. Od kandydatów oczekuje się precyzji. W pracy z ludźmi niezwykle ważne jest dobre wychowanie. To wpływa na sposób postrzegania gości i tego, jak się będzie czuł w obiekcie. Recepcjonistka powinna być także odporna na stres – nie każdy gość jest życzliwy, trzeba sobie umieć radzić z przykrymi sytuacjami i zachować zimną krew. Mile widziane są także zdolności mediacyjne – łagodzenie konfliktów i napięć pozwoli rozładować nieprzyjemną atmosferę, a taki aspekt wymaga opanowania. Kolejną ważną cechą jest kreatywność. Recepcjonistka musi zapewnić komfort każdemu, kto przebywa w obiekcie, radząc sobie z niecodziennymi sytuacjami. Rozwijanie kreatywności będzie zatem bardzo pomocne.

Korzyści z posiadania recepcji w agroturystyce

Korzyści z posiadania recepcji w agroturystyce
Korzyści z posiadania recepcji w agroturystyce

Posiadanie recepcji w agroturystyce daje szereg korzyści:

  • szybki kontakt z przyjezdnymi osobami,
  • zorganizowane stanowisko pracy pozwala na rzetelność i dokładność,
  • centralny punkt komunikacyjny
  • zaspokajanie potrzeb gości w każdym momencie pobytu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code