Rozwiązywanie problemów z samochodem, który nie chce się uruchomić.

Rozwiązywanie problemów z samochodem, który nie chce się uruchomić.

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tymi wspaniałymi dniami, kiedy twój samochód nie chce zapalić? Jeśli zostawiłeś włączone światła, radio lub inny elektryczny gizmo po zaparkowaniu samochodu, wiesz jaki jest problem: Twój akumulator padł. Oczywiście, są też inne możliwe powody, dla których Twój samochód nie chce zapalić się.

Objawy nie włączą się.

  • Twój samochód może nie wystartować z wielu powodów. Poniższa lista przedstawia najczęstsze okoliczności i mówi, jakie działania możesz podjąć, aby spróbować naprawić każdą sytuację:
  • Samochód jest cichy, gdy przekręcisz kluczyk w stacyjce. Sprawdź połączenia przewodów biegunów akumulatora. Jeśli wyglądają one na bardzo skorodowane, wciśnij punkt śrubokręta (z izolowanym lub drewnianym uchwytem) pomiędzy złącze a słupkiem zacisków i przekręć go, aby mocno je położyć. Następnie spróbuj uruchomić silnik. Jeśli się uruchomi, należy wyczyścić lub wymienić kable.
  • Samochód wydaje odgłosy klikania, ale nie uruchamia się. Ten odgłos oznacza zazwyczaj rozładowany akumulator. Jeśli nie, sprawdź przewody do i od rozrusznika pod kątem luźnego połączenia.
  • Samochód przekręca się, ale nie chce się uruchomić. Sprawdź dopływ paliwa do silnika. Jeśli to dobrze, sprawdź, czy iskra elektryczna dociera do Twoich świec zapłonowych.
    Silnik uruchamia się, ale umiera. Jeśli samochód jest wyposażony w gaźnik, sprawdź ustawienie gaźnika i dławik, aby sprawdzić, czy dławik najpierw się zamyka, a następnie otwiera. Jeśli masz wtrysk paliwa, będziesz potrzebował profesjonalnej pomocy.
  • Samochód nie uruchomi się w deszczowe dni. Sprawdź, czy wewnątrz pokrywy dystrybutora nie ma wilgoci. Jeśli znajdziesz wilgoć, uzyskać trochę rozpuszczalnika mechanika z przyjaznej stacji benzynowej – używają go do czyszczenia części samochodowych – lub kupić puszkę z aerozolem go w sklepie z artykułami motoryzacyjnymi. Aby odparować wilgoć wewnątrz czapki dystrybutora, odwróć czapkę do góry nogami i wlej lub rozpyl na nią trochę rozpuszczalnika. Pokręć nim dookoła i wylej go. Następnie wysuszyć czapkę jak najlepiej czystą, niestrzępiącą się szmatką i wymienić czapkę. Używaj tylko czystego rozpuszczalnika; nawet malutka plamka brudu może zabrudzić miejsca. Benzyna nie da rady, ponieważ iskra może spowodować zapłon oparów benzyny i spowodować wybuch lub pożar.
  • Samochód nie wystartuje w zimne poranki. W przypadku pojazdów z gaźnikami należy sprawdzić dławik. Czy jest zamknięty? Czy jest otwarty? Jeśli masz wtrysk paliwa, musisz mieć profesjonalną diagnozę problemów z zimnym startem.
  • Silnik chybia na biegu jałowym. Sprawdź punkty (jeśli twój samochód ma nieelektroniczny rozdzielacz) i świece zapłonowe. Sprawdź również pompę paliwa, filtr paliwa i gaźnik, jeśli masz.
  • Silnik chybia lub waha się podczas przyspieszania. Sprawdź pompę gazu w gaźniku (jeśli jest wyposażony), świece zapłonowe, dystrybutor i timing.
  • Silnik stuka lub sworznie. Sprawdź rozrządzenie; sprawdź także oktanową wartość znamionową używanego paliwa. W instrukcji obsługi można znaleźć informacje o tym, czy Twój pojazd potrzebuje regularnej benzyny bezołowiowej, czy premium. Sprawdź układ chłodzenia. (co wyjaśnia The Essentials of Checking and Maintaining Your Vehicle’s Cooling System) Zrób kontrolę sprężania w cylindrach silnika. (Sprawdź, jak sprawdzić sprężanie cylindrów silnika).

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*

code